2003-cü ildə
biləndə ki, universitetdə marketinq ixtisasına düşmüşəm, açığı bir az da kədərlənmişdim.
O illər menecment daha dəbli idi. Ələxsüs də mən, 1 bala görə menecmentə deyil,
marketinqə düşmüşdüm. Həmin vaxt mənimlə bir hazırlaşan dostumun məni necə təsəlli
etdiyi indi də yadımdadır. Amma zaman nəinki keçdi, hətta göstərdi ki,
marketinq daha tələbatlı sahədir. Bu dəyəri başa düşəndən sonra marketinq bir
növ mənim işimə, zövqümə, həyat tərzimə çevrildi. Ondan sonra da nələr oldu, nələr...
Amma bu dəfə mən marketinq sahəsində atılan ilklərdən biri haqqında yazmaq istəyirəm.
O ilkin adı Marketing AİR oldu. Biz ilk dəfə Azərbaycanda praktiki bilgilərə əsaslanan
və daha geniş miqyaslı seminarlar üçün bir araya gəldik.
Marketing AİR necə yarandı?
Bir dəfə İlkinlə marketoloqların tez-tez
yığışdığı Park Fore restoranında yenə elə marketinqin keçmişindən-gələcəyindən
danışırdıq. Brandmarkeri
türk tələbələrin necə professional şəkildə təşkil etdiklərini danışırdım, səhv
etmirəmsə. Elə o vaxt İlkin mənə niyə bunu Azərbaycanda və daha praktik formada
etməyək dedi. Heç düşünmədən “niyə etmirik ki, ondan da yaxşısını edə bilərik”
dedim və o dediyim gündən də dediyim sözün əsiri oldum, bu günə kimi də əlləşirəm
J.
Hardasa iyul ayının sonları olardı və biz bir yerdən dəftər, qələm tapıb ilk
qeydləri, addımları yazmağa başladıq. Hər yazdıqca da bir xeyli əmək, zəhmət tələb
edən işin altına girdiyimizin fərqində idik. Nə isə ki, bir neçə gün sonra bu zəhmətə
Anarı da şərik qoşduq. Nəhayət 4
avqustda bütün şifahi deyilənləri maillə sistemli şəkildə yazdıq və bu mail işə
ciddi başlamağımızın əsası oldu.
Avqustun 15-nə kimi ad və sloqan təkliflərini hazırlamaq lazım gəlirdi plana görə. Bəndəniz bir neçə sloqan və ad variantını göndərdikdən sonra qərara gəlindi ki, adımız Marketing AİR, sloqanımız “biz paylaşırıq” (we share) olsun. Qısaca ad və sloqanın nə mənaya gəldiyini deyim. Belə ki, biz marketinqə Azərbaycan ab-havası qatmağı, kobud desək, yaxşı mənada “azərbaycansayağı” marketinqi praktik bilgilərə əsaslanıb paylaşmaq istəyirdik. İlk başdan fikrimizdə öyrətmək deyil, paylaşmaq olduğuna görə sloqanı addan əvvəl tapmışdım. Biz paylaşırıq – sloqan kimi təsdiq olundu. Bununla biz hər kəsə sadəcə az bildiklərimizi paylaşmaq istədiyimizin mesajını verirdik. Ab-havadan söz düşmüşkən elə çox da düşünmədən treninqin adını Marketing AİR qoyduq. AİR ingiliscədən dilimizə hava kimi tərcümə olunurdu və İ-nin üzərindəki azərbaycan bayragı rəngləri ilə olan paraşüt marketinqin azərbaycan ab-havasını simvolizə edəcəkdi. O vaxtdan kriptoqrafiyanı çox sevdiyimdən həm də alt məna verdik. AİR həm də bu işi görməyə iddialı olan Anar, İlkin, Rafiq adlarının baş hərflərinin birləşməsi idi. Yazının adını da elə bu şəxslərin şərəfinə “3 qaranın sirri” qoydum J. Biz bütün qara adamlar kimi zəhmətimizlə bu işi görməkdə qərarlıydıq və artıq bu işin böyük bir hissəni bitirmiş durumdayıq. Marketing AİR beləcə yarandı.
Avqustun 15-nə kimi ad və sloqan təkliflərini hazırlamaq lazım gəlirdi plana görə. Bəndəniz bir neçə sloqan və ad variantını göndərdikdən sonra qərara gəlindi ki, adımız Marketing AİR, sloqanımız “biz paylaşırıq” (we share) olsun. Qısaca ad və sloqanın nə mənaya gəldiyini deyim. Belə ki, biz marketinqə Azərbaycan ab-havası qatmağı, kobud desək, yaxşı mənada “azərbaycansayağı” marketinqi praktik bilgilərə əsaslanıb paylaşmaq istəyirdik. İlk başdan fikrimizdə öyrətmək deyil, paylaşmaq olduğuna görə sloqanı addan əvvəl tapmışdım. Biz paylaşırıq – sloqan kimi təsdiq olundu. Bununla biz hər kəsə sadəcə az bildiklərimizi paylaşmaq istədiyimizin mesajını verirdik. Ab-havadan söz düşmüşkən elə çox da düşünmədən treninqin adını Marketing AİR qoyduq. AİR ingiliscədən dilimizə hava kimi tərcümə olunurdu və İ-nin üzərindəki azərbaycan bayragı rəngləri ilə olan paraşüt marketinqin azərbaycan ab-havasını simvolizə edəcəkdi. O vaxtdan kriptoqrafiyanı çox sevdiyimdən həm də alt məna verdik. AİR həm də bu işi görməyə iddialı olan Anar, İlkin, Rafiq adlarının baş hərflərinin birləşməsi idi. Yazının adını da elə bu şəxslərin şərəfinə “3 qaranın sirri” qoydum J. Biz bütün qara adamlar kimi zəhmətimizlə bu işi görməkdə qərarlıydıq və artıq bu işin böyük bir hissəni bitirmiş durumdayıq. Marketing AİR beləcə yarandı.
1 aylıq gərgin sınaq
Adımızı
seçdik, mesajımızı müəyyən etdik. İndi ən əsas məsələ real iş prosedurasını
hazırlamaq idi. Çünki üçümüz də işləyirdik və bu işləri işdən sonrakı saatlarda
bütün növ istirahətdən mərhum qalmaqla həyata keçirməliydik. Qısa müddətdə
Marketing AİR-in korporativ stili hazırlandı, prezentasiya şablonumuzu
hazırladıq. Treninqin prezentasiyasını
ortaq səylərimiz nəticəsində 3 dildə hazır etdik.
Artıq “hücum zamanı” idi. Facemarkda bir gecədə xüsusi qeydiyyat
bölümü hazırladıq. Reklam büdcəsini müəyyən edib bacara bildiyimiz bütün məcralardan
istifadə etdik. Bu arada bizimlə birgə yuxusuz gecələr keçirdiyinə görə
proqramistimiz Şiraziyə təşəkkür edirik, əməyi əvəzedilməzdir. Bu işi tam
vaxtında bitirmək üçün tam 1 ayımız var idi. Bu bir ayda həm qeydiyyatı
başlatmalı, həm reklamı etməli, həm treninqin bütün texniki şərtlərini hazırlamalı,
yer tapmalı, reklam materialları və sponsor ola biləcək şirkətləri tapmaq lazım
idi. Qeydiyyatı dediyimiz kimi 1 gecədə hazırlayıb sayta yerləşdirdik və beləcə
qeydiyyat
prosesi start götürdü. Sayt, facebook, google reklamı və universitetlərdə
görüşlər keçirilməli idi. Şükürlər olsun ki, çox operativ şəkildə bunu da həll
etdik. 1 aylıq reklam zamanı bizim haqqımızda 90 minə yaxın insanın xəbəri
oldu, konkret 12000-ə yaxın insan sayt və fb-də paylaşdıqlarımıza
reaksiya verdi, 5000-dən çox insan isə konkret qeydiyyatla bağlı şərhlərini
bildirdilər, reklamı klik edib suallarını verdilər. İqtisad Universitetində
üst-üstə götürsək, toplam 5 dəfəfən çox görüş
keçirildi. Marketinq ixtisaslı qruplar və XİQ qrupları ilə geniş görüşlər
oldu. İqtisad Universitetində hər yeri posterlərimiz bəzəməyə başladı. Tələbə və
müəllimlərin dəstəyi bizi daha da həvəsləndirirdi. Flayer, poster,
roll-uplarımız da hazırlanıb yayılırdı. Ən böyük çətinliyimiz isə sentyabrın
ilk 15 günü dərslərin başlamaması və ümumiyyətlə şəhərdə adamların az olduğu
bir dövrə təsadüf etməsi idi. Bununla bir aya bu işi nəyin bahasına
olursa-olsun bitirməliydik. İşdən sonra bütün bu işləri görməyin, iş vaxtı isə
kimlərdənsə texniki işləri görməyi xahiş edib bütün günü onun keyfiyyətinin necə
olacağı həyəcanını keçirməyin təəssüratlarını bu işi görənlər daha yaxşı bilər.
Sponsorlarımız
İşin ilk
başından bizimlə birgə olduğu üçün Now-SMS şirkətindən Fatih bəyə, bizə texniki
və təşkilatı dəstək göstərərək rəsmi tərəfdaş olan İB Cluba (Murad, Telman,
Turanəyə xüsusi təşəkkürlər), informasiya dəstəyinə görə Facemark, Biznesinfo.az, Azxeber, Resurs.az,
inkisafmerkezi.az-a, treninqdə rəsmi
içki tərəfadaşı olan Herba Flora şirkətinə, çap-reklam materiallarında göstərdiyi
köməkliyə görə Azer Poliqraf, Fil Print şirkətlərinə dərin minnətdarlığımızı
bildiririk. Təbii ki, İqtisad Universiteti və Steinbeis Universitetini də
xüsusi qeyd etmək lazımdır. Ümumilikdə isə 10-dan çox xəbər saytı yuxarıdakı
saytlara əsaslanaraq təmənnasız şəkildə treninq haqqında məlumatı yaydı.
Nəticə: 68 şirkət, 135 nəfər
1 ay ərzində
135 nəfər qeydiyyatdan keçdi. Qeydiyyatdan keçən 135 nəfər içində 68 şirkəti təmsil
edən menecerlər də var idi. 30-a yaxın isə tələbə qeydiyyatdan keçmişdi.
Xatırladım ki, qeydiyyat 25 avqustdan 25 sentyabra kimi aparılırdı. 2 gün daha
uzadaraq 27 sentyabrda qeydiyyatı bitirdik. Təlim haqqlarının ödənişi isə ayın
1-dək davam edirdi. Yekun nəticə olaraq təlimlərdə real 80 nəfər iştirakını ödənişi
etməklə təsdiq etdi. Böyük ehtimal yaxın bir-iki gündə aramıza qatılanlar da
olacaq. 80 nəfərlik qrupu 2 yerə bölmək qərarına gəldik. Beləliklə, oktyabrın
birindən etibarən həftənin 1-6-cı günləri hər gün təlimlər olacaq. 1 ay ərzində
iştirakçılar 12 seminar keçəcəklər ki, bunun da 3-nü digər şirkətlərdən dəvət
edilmiş qonaq rəhbər şəxslər olacaq. Bu da özlüyündə marketoloqlar, yeni
başlayan menecerlər üçün yaxşı praktiki fürsətdir.
Son söz əvəzi
2 aydan çox
çəkilən zəhmətin önəmli bir hissəsini beləcə geridə qoyduq. Qarşıda bizi 3 ay ərzində
40-a yaxın təlim gözləyir. Çox ümidvarıq ki, bu təşəbbüsümüz iştirakçılara
faydalı ola biləcəkdir. Bunun çox keyfiyyətli olması üçün əlimizdən gələnləri
etdik, hazırda əlimizdən gəlməyənlər üzərində düşünürük. Bu müddət ərzində bizə
işimizdə dəstək olan hər kəsə təşəkkürlərimizi çatdırıram, xüsusilə də 2 ay ərzində
bəlkə də 20 dəfədən çox görüşüb müzakirələr apardığımız Anar və İlkinə minnətdaram.
Düşünürəm ki, biz birlikdə Azərbaycanda marketinq adına öz bacarığımız qədərilə
töhfəmizi verə biləcəyik və Azərbaycanda marketinq tarixinin ən azı 1 səhifəsi
ola bilməyə layiq işlər görəcəyik. İngilislər demiş bütün bu tip təşəbbüslərə mən
yalnız “go, go, go” deyə bilərəm J.
Bu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilAd seçimini çox bəyəndim, çox motivasiyalı yazıdır, xüsusi təşəkkürlər. mən ilk dəfə Marketing AİR eşidəndə elə bilmişdimki AİR amerikada daha çox işlənən "Radio broadcasting, Television broadcasting" anlamındadır, çünki onlarda "on air" bir növ "yayımdadır" mənasında işlənir. Məsələn "Liza On Air" youtube makeup kanalından buna misal ola bilər. Ama təqdimatda əsl açılışını eşidəndə təəcüblədim, çünki çox kreativ seçilmiş bir addır hər iki baxımdan. Qısacası Təbriklər sizə, həm də özümə Marketing AİR 2 iştirakçısı olaraq.
YanıtlaSilTəşəkkürlər, Aynur.
YanıtlaSil